Výukové jednotky

Výukové materiály

Tyto výukové zdroje Vám pomohou naplánovat lekce a připravit interaktivní výuku s experimenty souvisejícími s lepidlem. Odhalte se svými studenty záhadu kolem lepicích materiálů a vysvětlete jim různé typy, speciality, aplikace a další zajímavá fakta. Budou překvapeni, co během experimentů objeví. Při vší zábavě, kterou si užívají, si ani neuvědomí, že se také učí!

Tento program byl vyvinut pod vedením profesorů Ruhr University Bochum a odborníků na lepidla společnosti Henkel. Začněme tedy experimentovat s lepidlem!

Lekce 1: Rozdílné typy lepidel

Tato lekce seznámí vaše studenty s různými typy lepidel. Lepidla jdou daleko za ty, o kterých děti obvykle vědí a které už dříve používaly. Pomozte svým studentům objevit nové typy lepidel a experimentujte s nimi zábavným způsobem s aktivní skupinovou účastí. Když je požádáte, aby si vybrali nejvhodnější lepidlo pro různé úkoly, otestují svou lepivost a účinnost.

 

Věk: 5-6 let

Dovednosti: asociativní a kognitivní paměť

Lekce 2: lepkavé materiály

Tato lekce si klade za cíl ukázat studentům celý proces vytváření lepicí tyčinky. Prozkoumejte s nimi různé látky, které jsou běžné v našem každodenním životě a lze je nalézt v každé domácnosti. Udělejte experiment tak, že dětem dáte čtyři podobně vypadající práškové hmoty a vodu a necháte je, aby samy zjistily, která z nich je lepkavá a lze ji použít jako surovinu pro výrobu lepidla.

 

Věk: 5-6 let

Dovednosti: paměť, svépomoc, motorická koordinace

Lekce 3: Zkoumání škrobu

V této lekci se vaši studenti seznámí se škrobem a způsoby, jak jej lze získat chemickými procesy. Budou se cítit jako vědci a uvidí kouzlo přeměny látek. Použijte tuto metodu, abyste zjistili, zda Pritt lepicí tyčinka obsahuje škrob, a seznamte děti s každodenními produkty, ze kterých lze izolovat škrob.

 

Věk: 5-6 let

Dovednosti: kognitivní, paměťové, sociální role

Lekce 4: Získání škrobu z jídla

Nyní je čas pracovat ve skupinách a přejít k dalšímu kroku k izolaci škrobu ze surovin. Prostřednictvím užitečných instrukcí a seznamu potřebných materiálů budou studenti schopni spolupracovat a zjistit, že potraviny, které již znají, obsahují vlastnosti k výrobě lepidla. Budou se divit!

 

Věk: 5-6 let

Dovednosti: kognitivní, motorická koordinace, sociální skupina

Lekce 5: Výroba škrobové pasty - porovnání s Pritt tyčinkami

V předchozích krocích se vaši studenti dozvěděli o podstatě lepicích látek a dokonce je dokázali sami extrahovat. Nyní je čas pochopit, zda jsou vhodné pro lepení věcí dohromady nebo zda tam něco chybí. Shromážděte všechny návrhy svých studentů na otázku: co může udělat směs škrobu a vody ještě lepivější? Jakmile přijdou na dobré nápady, seznamte je s návodem na výrobu správné škrobové pasty. Tento proces je podobný přípravám na vaření nebo pečení, které děti vždy baví!

 

Věk: 5-6 let

Dovednosti: kognitivní, svépomoc, motorická koordinace

Lekce 6: Škrobová pasta s mýdlem

Nyní je čas, aby vaši studenti vytvořili škrobovou pastu s mýdlem a poté experimentovali s pastou, kterou získali v předchozí lekci. Vaši studenti se budou při učení skvěle bavit, protože zjistí, že s různými poměry mohou získat různé efekty – od krémové textury až po lepkavou hmotu. Po prozkoumání různých možností je požádejte, aby si to vyzkoušeli slepením papíru a zkontrolovali, zda pasta funguje!

 

Věk: 5-6 let

Dovednosti: pohybová koordinace, kognitivní, prostorové vztahy

Lekce 7: Vytváření lepidla z jídla

Nyní je čas nechat své studenty, aby si vytvořili vlastní lepidla! Z potravin jako jsou gumoví medvídci, čokoláda a mrkev budou moci získat originální a různé druhy lepidel. Vaši studenti zjistí, jak vnější podmínky dodávají různým materiálům lepivý efekt, například čokoládě na slunci. Cílem tohoto procesu je otestovat, jak silná jsou jejich vlastní vlastnoručně vyrobená lepidla.

 

Věk: 5-6 let

Dovednosti: kognitivní, svépomoc, motorická koordinace

Lekce 8: Testování lepidel

Tato lekce umožní vašim studentům porovnat svá vlastní lepidla s lepidly Pritt. Studenti využijí svou kreativitu k organizaci vlastních testovacích metod a systémů hodnocení. V tomto modulu vám poskytneme několik příkladů, jak tento proces provést.

 

Věk: 5-6 let

Dovednosti: kognitivní, svépomoc, motorická koordinace